یادداشت اختصاصی از پایگاه سازه خبر

رونالدینیو در شورای شهر تبریز!

یعقوب هوشیار پس از یک رفت و برگشت شهردار تبریز شد.

به گزارش فلق پرس به نقل از سازه خبر، پروسه انتخاب شهردار تبریز در پسا رنجبر در نوع خودش جالب بود. ابتدا آقایان غفاری، سلیمانی و هوشیار برای کاندیداتوری شهرداری تبریز انتخاب شدند پس از این انتخاب غفاری انصراف داد و رقابت به سلیمانی و هوشیار کشیده شد در جریانات این رقابت خبر آمد دبیری حامی سلیمانی است و غفوری حامی هوشیار در حالیکه همگان اینگونه می پنداشتند که یکی از این دو شهردار تبریز خواهد شد بیکباره نام شریف زاده به گوش رسید و به عنوان کاندیدای چهارم وارد گود شد پس از این اتفاق هوشیار انصراف داد شریف زاده در صحن شورا حاضر شده و از برنامه اش دفاع کرد و سلیمانی هم از شهردار شدن منصرف شد و به نظر رسید شریف زاده تنها گزینه موجود است و راه برای شهردار شدنش فراهم است البته ناگفته نمایند از گوشه کنار نیز شنیده می شد یوسفی سرپرست شهرداری تبریز هم با مشاهده وضعیت در حال رایزنی بود تا او نیز به عنوان گزینه شورای برای شهرداری تبریز مطرح گردد که این اتفاق رخ نداد.

در حالیکه انتظار می رفت روز سه شنبه شریف زاده تنها گزینه موجود، شهردار تبریز شود به یکباره معادلات دوباره دستخوش تغییر شد. در آغاز جلسه انتخاب شهردار برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد یعقوب هوشیار مجددا تمایل و درخواست خود را برای شهرداری تبریز با امضا آقایان برگی، باغبان، زعفرانچی لر، بجانی،هادی و دبیری اعلام کرده است.

نکته قالب توجه و جالب اینجاست که در میان این ۶ نفر نام حکیمه غفوری حامی اصلی هوشیار دیده نمی شود و از آن جالب تر نام شهرام دبیری است که پررنگ به چشم می خورد.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود چراکه هوشیار با ۶ رای نمی توانست شهردار تبریز شود پس باید یک عضو دیگر هم به جمع شش نفره بپیوندد و رای دهد.

رای گیری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز آغاز شد هوشیار با ۷ رای در برابر ۶ رای شریف زاده شهردار تبریز شد و آن یک عضوی که به هوشیار رای داد و او را شهردار کرد کسی نبود جز حکیمه غفوری که در جمع ۶ نفره اولیه حضور نداشت!

در جریانات انتخاب شهردار تبریز به یاد تیکی تاکای تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا و بازی درخشان رونالدینیو در سالهای گذشته می افتیم که چپ را نگاه می کرد و به راست پاس می داد.

در این حدود ۶ ماه گذشته شاهد طیف بندی، گروه بندی و دو قطبی سازی های متعددی در شورای اسلامی شهر تبریز بودیم و نهایتا هم اکنون با همین حرکات رونالدینیویی شاهد حضور یعقوب هوشیار در راس بلدیه تبریز با رای نه چندان قاطع هستیم.اما در نهایت به واقع مردم متوجه نشدند که با اینگونه حرکتها اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در صدد گل زدن و پیروزی بر کدام حریف بودند که دائما در حال تغییر ترکیب، تاکتیک و نظربودند کاندیداها چرا آمدند چرا انصراف دادند چرا کاندیدای جدید معرفی شد و چرا کاندیدای منصرف شده بازگشت!

به هر حال امیدواریم کلانشهر تبریز از این پس با سرعت و شتاب بیشتری به سمت توسعه و آبادانی پیش رفته و زمان وفرصت های ازدست رفته جبران شود.