در جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد:

طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز تدوین می‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر با لایحه یک‌فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس تهران و بدون الزام به برگزاری مناقصه موافقت کردند.

به گزارش فلق پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، صد و شصت و سومین جلسه علنی صبح یکشنبه ۱۹ آذر با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و اصحاب رسانه در عمارت ساعت برگزار شد.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز طرح و ردیف آن به تصویب رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این طرح قبلا مشاور دیگری داشت که بدون علت رها شده و باید نسبت به انجام این طرح اقدام شود تا پروژه‌ها با احتساب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک طراحی و اجرا شوند.

باغبان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این لایحه مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز را دارد و باید هرچه سریعتر اقداماتی در خصوص آن اتخاذ شود.

روح الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه گفت:طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری باید سریعا انجام گیرد و مبنای اقدامات شهری باشد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: پیش‌نویس قراداد مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک قبل از امضا به شورا ارایه و مورد بررسی قرار گیرد.

سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بهتر است علت عدم انتخاب دانشگاه تبریز برای انجام این مطالعه تشریح شود تا اطلاعاتی در این راستا داشته باشیم.

محبوب عبدالله‌پور، رئیس سازمان مدیریت و شبکه مهندسی شهرداری نیز در این رابطه گفت: مطالعات طرح جامع ترافیک بر عهده سازمان مهندسی و شبکه مدیریت حمل و نقل است.

وی متذکر شد: اولین طرح جامع ترافیک تبریز در سال ۱۳۷۹ تدوین شده و بعد از آن در سال ۱۳۸۵ با چشم‌انداز ۱۵ ساله طرح جامعه حمل و نقل و ترافیک شهری تبریز تدوین شده است که مدت این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

عبدالله‌پور تصریح کرد: موسسه عاشورا در سال ۱۳۹۸ اقدام به آغاز مطالعات ترافیکی کرده که این اقدام نیمه‌کاره مانده است.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر همکاری با دانشگاه تبریز نیز بیان داشت: دانشگاه تبریز نه گروه و نه رشته تخصصی در این حوزه دارد.  

عبدالله‌پور با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای انجام مطالعات طرح جامعه حمل و نقل و ترافیک شهری گفت: برای ‌تدوین طرح مطالعات جامع ترافیک و حمل و نقلی تبریز مبلغ قرارداد ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

لایحه یک‌فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر انجام مطالعات طرح جامعه حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس تهران و بدون الزام به برگزاری مناقصه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.